Avui escric "com a Judit". Faig aquesta "concreció" perquè tenia moltes ganes de donar el meu punt de vista sobre les classes de Science.
A grans trets, explicaré com treballem:
- Com que els temes, per organització d'escola i currículum ja els tenim assignats, la primera sessió d'un tema nou es fa una activitat introductòria. Aquesta té com a objectiu "provocar" les ganes de fer una recerca sobre el tema, així com triar quin punt o punts es voldrà investigar. D'aquesta manera també es formen els grups de treball.
- Després de fer la tria, es planifica com es farà la investigació/recerca, com mostrarem les conclusions, etc.
- I a partir d'aquí, tot l'engranatge es posa en marxa. El cap dels infants no para! Tenen recursos per a tot i idees brillants.
- Durant les sessions tots i totes treballen sense cap necessitat de ser dirigits. Han triat què volen investigar, com ho volen fer, i quin és el seu objectiu. I quin és el meu paper? Estar present, observar, intervenir amb la meva ajuda quan me la demanen
- Quan toca recollir és una altra història... ;). La sessió és molt breu i mai volem que acabi, però bé, mica en mica anirem acceptant "els límits del temps" i ens organitzarem per aprofitar bé cada minut de la sessió :).
Quan es decideixi (no jo, l'alumnat) que els projectes estan acabats, es farà una comunicació pels companys. És realment quan som capaços d'ensenyar quan realment dominem un tema!
I volia fer aquesta entrada en primera persona perquè tenia ganes de dir que gaudeixo moltíssim d'aquestes sessions, de debò :).
Us deixo algunes fotos mostra perquè veieu com es penca (i entendreu com m'agrada ser la vostra mestra!).
Les fotos són de 4t, 5è i 6è, en quant pugui poso les de 3r i uns quants vídeos "en acció".
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada